碇唯里の小世界

Let It Go - Idina Menzel

唯吧博客不仅仅不会不玩转载,还要立志于通过转载丰富博客。于是乎——
你看到了这一篇转载。

Gentle Wind:

《Let It Go》 是华特迪士尼动画工作室的2013年动画作品《冰雪奇缘》的主题曲,由Kristen Anderson-Lopez和Robert Lopez作曲作词。这首歌由美国女演员及歌手Idina Menzel担任片中角色——艾莎(Elsa)的配音以及演唱。这首歌在艾莎女王离开她的王国之后,独自一人在冰天雪地的世界里开始创造她的新王国时所演唱。歌曲同时表现艾莎女王了解自己不再需要隐藏自己的能力,而能够重新开始自由使用这项能力。

这首歌堪称全片的点睛之笔,作为人物转折的关键点,从开头的迷惘彷徨,到逐渐肯定自己自我探索,最后彻底放下束缚去追求属于自己的人生,完美的讲述了Elsa化蛹成蝶的心路历程。Elsa不再是之前那个隐忍压抑着自己以求做个符合世俗要求的完美女孩,释放了自我的她强大而美丽,展现出来的冰雪魔法令人叹为观止。


《Let it go》

Can't hold you back anymore

Let it go

Turn my back and slam the door

The snow blows white on the mountain tonight

Not a footprint to be seen

A kingdom of isolation

And it looks like I'm the Queen

The wind is howling like the swirling storm inside

Couldn't keep it in, heaven knows I tried

Don't let them in

Don't let them see

Be the good girl

You always had to be

Conceal, don't feel

Don't let them know

Well, now they know

Let it go

Can't hold you back anymore

Let it go

Turn my back and slam the door

And here I stand, and here I'll stay

Let it go

The cold never bothered me anyway

It's funny how some distance

Makes everything seem small

And the fears that once controlled me

Can't get to me at all

Up here in the cold thin air

I finally can breathe

I know I left a life behind

But I'm too relieved to grieve

Let it go

Can't hold you back anymore

Let it go

Turn my back and slam the door

And here I stand

And here I'll stay

Let it go

The cold never bothered me anyway

Standing frozen in the life I've chosen

You won't find me, the past is so behind me

Buried in the snow

Let it go

Can't hold you back anymore

Let it go

Turn my back and slam the door

And here I stand

And here I'll stay

Let it go

The cold never bothered me anyway

随它吧

无法再留住你

随它吧

转过身关上门

今晚的山林被白雪覆盖

不见一个足迹

与世隔绝的王国

我像是个女王

大风狂啸正孕育着风暴

无法阻挡,天知道我有多努力

别让他们进来

别让他们看见

做个好女孩

你必须一直这样

要隐藏,不能动情

不要让他们知道

现在,他们知道了

随它吧

无法再留住你

随它吧

转过身关上门

我站在这里,我会一直待在这里

随它吧

这寒意并不会困扰我

有趣的是,距离

会让每件事都显得渺小

曾经掌控我的恐惧

已无法使我动摇

在这寒冷的空气中

我终于可以呼吸

我明白那段日子已结束

但我却觉释然,没有悲伤

随它吧

无法再留住你

随它吧

转过身关上门

我站在这里

我会一直待在这里

随它吧

这寒意不会困扰我

在我选择的生活中坚定生活

你找不到我,过去已经过去

深埋雪中

随它吧

转过身关上门

我站在这里

我会一直待在这里

随它吧

这寒意不会困扰我


评论
热度(295)

平静而凝和,雀跃而不喧嚣。

© 碇唯里の小世界 | Powered by LOFTER